صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

بهرام سروری نژاد بازیگر مرد برگزیده بخش رادیو تآتر جشنواره سی و هشتم فجر نمایشنامه «رهایی در بند » را متنی ساده و روان دانست .

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، این بازیگر افزود: متن ساده و روانی بود و به همین خاطر می شد با کار ارتباط برقرار کرد ، در حین کار تغییر آنچنانی در متن ندادم اما به فراخور اینکه قرار بود نمایشنامه به شکل رادیو تأتر اجرا بشود یک سری از دیالوگ ها را حذف کردم و جاهایی دیالوگ را اضافه کردم و این در هر کاری اجتناب ناپذیر است.
سروری نژاد ادامه داد: معمولا چون کارها در رادیو به صورت فشرده انجام می شود زمان بسیار کمی داریم برای رسیدن به نقش و زمانی که قرار شد بیاییم این کار را آماده کنیم من تقریبا یک هفته تا ده روز فرصت داشتم که به نقشم فکر کنم ودر این فاصله به نقش فکر کردم .
وی گفت : نقشی که من داشتم نقش یک پسر جوان جنوبی اهل خرمشهر بود و چون خودم رگ و ریشه جنوبی دارم بیشتر برایم ملموس بود و به راحتی توانستم از عهده این نقش بر بیایم .
این هنرمند خاطر نشان کرد :وقتی به عنوان بازیگر روی صحنه هستید ، چه تآتر باشد ، چه رادیو تآترباشد شما دارید دیده می شوید و وقتی دیده می شوید باید چیزی برای دیده شدن داشته باشید یعنی حتی در نمایش های رادیویی در انتخاب بازیگر ممکن است که شما یک بازیگر جوان سی و پنج ساله بگذارید برای نقشی که هفتاد ساله است و با صدایی که تولید می شود از طریق بازیگر ما آن شخصیت را به مخاطبمان معرفی می کنیم و مخاطب با آن ارتباط برقرار می کند و اگر آن شخص را نشناسد اصلا متوجه نمی شود که آن یک بازیگر سی و پنج ساله است که نقش 70 ساله را بازی می کند اما در رادیو تأتر به این شکل نیست حتی در انتخاب بازیگر باید سن و سال را رعایت کرد تا برای مخاطب باور پذیر باشد مگر اینکه نقش فانتزی باشد و مهم است وقتی که در رادیو تأتر روی صحنه هستیم باید حضور لحظه به لحظه داشته باشیم شاید جاهایی بازیگر دیالوگ نداشته باشد اما همانطور که روی صحنه تآتر بازیگر ، بازی در سکوت دارد ما در رادیو تآتر هم باید این کاررا انجام بدهیم و اگر غیر از این باشد یک بازی بریده بریده به مخاطبت تحویل می دهی که آن زمان برای تماشاچی در ارتباط با آن کاراکتر خدشه ایجاد می کند به همین خاطر وقتی یک بازیگر در حال اجرای رادیو تاتر است باید از لحظه شروع نقشش تا پایان ، حضور تمام تاتری داشته باشد.
سروری نژاد که کارگردان نمایش های رادیویی نیز هست درباره میزان علاقه اش گفت: هم بازیگری و هم کارگردانی را دوست دارم چون در هر کدام دست به خلق می زنم . زمانی که در مقام کارگردان هستی یک مجموعه ای را خلق می کنی که لذت بخش است اما در بازیگری هم بازیگر نقشی را با بازی و جنس نگاهش ایجاد می کند و آن شخصیت زنده می شود و هر بار که ما این کار را انجام می دهیم در واقع دست به خلق جدید زده ایم که دراین خلق، خلاقیت حرف اول را می زند .
این هنرمند ادامه داد : وقتی کاری را شروع می کنم هدفم گرفتن جایزه نیست وحقیقتا دوست دارم بهترین کارم را انجام بدهم .
سروری نژاد درباره همکاری با مهدی طهماسبی گفت : دراین کار با مهدی طهماسبی که کارگردان کار بود بسیار راحت بودم چون به راحتی حرف هم را می فهمیم و اگر جایی مخالفتی داشته باشیم به راحتی با هم صحبت می کنیم و به نتیجه مطلوب می رسیم و همکاری با بازیگران دیگر هم که هر کدام در کار خود بسیار حرفه ای هستند ؛ انرژی مضاعفی را در من ایجاد کرد تا بتوانم نقشم را به خوبی ایفا کنم .
سروری نژاد در پایان گفت : این اولین جایزه جشنواره فجر من است که در زمینه بازیگری دریافت کردم و اولین جایزه بازیگری من به عنوان بازیگر در رادیو . در زمینه کارگردانی تا به حال سه چهار جایزه دریافت کرده ام .

مرتبط با این خبر

  • ترانه و ترانه سرایی موضوع این هفته «ماهور» رادیو نمایش

  • رسانه های رسمی بهترین منبع دریافت اطلاعات برای مردم هستند

  • رسانه های رسمی بهترین منبع دریافت اطلاعات برای مردم هستند

  • محمد عارف مهمان «روزگار تأتر» رادیو نمایش می شود

  • محمد عارف مهمان «روزگار تأتر» رادیو نمایش می شود

  • استودیو هشت رادیو نمایش به موضوع «شهرت» می پردازد

  • افسانه ای گرجستانی در «افسون افسانه» رادیو نمایش

  • افسانه ای گرجستانی در «افسون افسانه» رادیو نمایش

  • زنان نمایشنامه نویس ایرانی به «کارگاه تیاتر» رادیو نمایش می آیند

  • زنان نمایشنامه نویس ایرانی به «کارگاه تیاتر» رادیو نمایش می آیند