گیومه شنبه تا پنج شنبه از ساعت 9:00 به مدت 90 دقیقه

رادیو نمایش

گيومه

بررسی آثار انیو موریکونه در برنامه گیومه

برنامه روز دوشنبه گیومه درباره موسیقی فیلم بود که مهمانان این برنامه سعید ذهنی، علیرضا سعیدی، رضا مهدوی و حسین عطری بودند. این برنامه با توجه به درگذشت انیو موریکونه آهنگ ساز فقید ایتالیایی به بررسی آثار این هنرمند نیز پرداخت.

1399/04/23
|
10:32

برنامه گیومه روز دوشنبه درباره مویسقی فیلم با اشاره به آثار آهنگساز فقید انیو موریکونه بود.
علیرضا سعیدی کارشناس موسیقی گفت: با درگذشت آقای انیو موریکونه افراد زیادی درباره ایشان اظهار نظر کردند.
و بیشتر افراد سلبریتی در حالی که اصلا ایشان را نمی‌شناختند صحبت‌های عجیبی درباره ایشان کردند.
ما در کشور خود اساتید بزرگی در عرصه موسیقی داریم ولی متاسفانه کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند.
مهمان دیگر این برنامه سعید ذهنی آهنگ‌ساز تلویزیون و سینما بود. ایشان درباره موریکونه گفت: موریکونه جغذافیای محدود ندارند و متعلق به همه دنیا هستند و زمان کاری و تعداد آثارشان نشان‌دهنده بزرگی ایشان در این عرصه است.
موریکونه تاثیر بسیار زیادی روی موسیقی سینمایی در تاریخ سینما داشت.
ایشان درباره موریکونه گفت: ایشان همکلاسی سرجیو لئونه یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینما بود و ویژگی‌هایی بود ایشان را متمایز کرد.
ریتمی که در طول فیلم ایشان در آثارشان داشت بسیار تاثیر گذار بود و کارگردان از آن‌ به عنوان یک ابزار سینمایی استفاده می‌کرد.
حسین عطری دیگر مهمان این برنامه بود که درباره موسیقی گفت: خاصیتی که ذات موسیقی دارد و انتزاعی بودنش بین هنرها باعث می‌شود که گاهی موسیقی از فیلم جلو می‌زند.
موسییقی فیلم باعث می‌شود که فیلم جذاب‌تر شود.
وقتی موسیقی را از بعضی از فیلم‌ها میگیریم باید ببینیم فیلم چه اتفاقی برای آن میفتد.
در این سال‌ها موسیقی خدمت زیادی به سینما کرده است.
متاسفانه علاوه بر موسیقی، داستان فیلم‌ها هم ایرانی نیست و به سمت داستان و موسیقی شرقی گرایش داریم.
رضا مهدوی دیگر کارشناس موسیقی مهمان برنامه گفت: ما در کشورمان از آثار موسیقی فاخر بی‌نیاز هستیم و موسیقی ایران و موسیقی مشرق زمین تفاوت زیادی دارد ولی احساسات باعث می‌شود به سمت آن موسیقی نیز برویم.
موسیقی ایرانی خود می‌تواند یک فیلم را کامل پشتیبانی کند ولی از آن استفاده‌ای که باید شود، نمی‌شود و متاسفانه در موسیقی ایرانی در فیلم‌ها اعتماد به نفس نداریم.
جشنواره های موسیقی تابعی از شاخص‌های موسیقی است ولی متاسفانه ما نگاه‌مان به جشنواره است.
در گذشته فیلم‌های ایرانی از فیلم‌های ایرانی استفاده می‌شد، اما متاسفانه در حال حاضر این موضوع وجود ندارد و به دانشکده های موسیقی برمی‌گردد.

دسترسی سریع
گیومه