بهرام سروری نژاد بازیگر مرد برگزیده بخش رادیو تآتر جشنواره سی و هشتم فجر نمایشنامه «رهایی در بند » را متنی ساده و روان دانست .
به گزارش روابط عمومی اداره كل هنرهای نمایشی رادیو، این بازیگر افزود: متن ساده و روانی بود و به همین خاطر می شد با كار ارتباط برقرار كرد ، در حین كار تغییر آنچنانی در متن ندادم اما به فراخور اینكه قرار بود نمایشنامه به شكل رادیو تأتر اجرا بشود یك سری از دیالوگ ها را حذف كردم و جاهایی دیالوگ را اضافه كردم و این در هر كاری اجتناب ناپذیر است.
سروری نژاد ادامه داد: معمولا چون كارها در رادیو به صورت فشرده انجام می شود زمان بسیار كمی داریم برای رسیدن به نقش و زمانی كه قرار شد بیاییم این كار را آماده كنیم من تقریبا یك هفته تا ده روز فرصت داشتم كه به نقشم فكر كنم ودر این فاصله به نقش فكر كردم .
وی گفت : نقشی كه من داشتم نقش یك پسر جوان جنوبی اهل خرمشهر بود و چون خودم رگ و ریشه جنوبی دارم بیشتر برایم ملموس بود و به راحتی توانستم از عهده این نقش بر بیایم .
این هنرمند خاطر نشان كرد :وقتی به عنوان بازیگر روی صحنه هستید ، چه تآتر باشد ، چه رادیو تآترباشد شما دارید دیده می شوید و وقتی دیده می شوید باید چیزی برای دیده شدن داشته باشید یعنی حتی در نمایش های رادیویی در انتخاب بازیگر ممكن است كه شما یك بازیگر جوان سی و پنج ساله بگذارید برای نقشی كه هفتاد ساله است و با صدایی كه تولید می شود از طریق بازیگر ما آن شخصیت را به مخاطبمان معرفی می كنیم و مخاطب با آن ارتباط برقرار می كند و اگر آن شخص را نشناسد اصلا متوجه نمی شود كه آن یك بازیگر سی و پنج ساله است كه نقش 70 ساله را بازی می كند اما در رادیو تأتر به این شكل نیست حتی در انتخاب بازیگر باید سن و سال را رعایت كرد تا برای مخاطب باور پذیر باشد مگر اینكه نقش فانتزی باشد و مهم است وقتی كه در رادیو تأتر روی صحنه هستیم باید حضور لحظه به لحظه داشته باشیم شاید جاهایی بازیگر دیالوگ نداشته باشد اما همانطور كه روی صحنه تآتر بازیگر ، بازی در سكوت دارد ما در رادیو تآتر هم باید این كاررا انجام بدهیم و اگر غیر از این باشد یك بازی بریده بریده به مخاطبت تحویل می دهی كه آن زمان برای تماشاچی در ارتباط با آن كاراكتر خدشه ایجاد می كند به همین خاطر وقتی یك بازیگر در حال اجرای رادیو تاتر است باید از لحظه شروع نقشش تا پایان ، حضور تمام تاتری داشته باشد.
سروری نژاد كه كارگردان نمایش های رادیویی نیز هست درباره میزان علاقه اش گفت: هم بازیگری و هم كارگردانی را دوست دارم چون در هر كدام دست به خلق می زنم . زمانی كه در مقام كارگردان هستی یك مجموعه ای را خلق می كنی كه لذت بخش است اما در بازیگری هم بازیگر نقشی را با بازی و جنس نگاهش ایجاد می كند و آن شخصیت زنده می شود و هر بار كه ما این كار را انجام می دهیم در واقع دست به خلق جدید زده ایم كه دراین خلق، خلاقیت حرف اول را می زند .
این هنرمند ادامه داد : وقتی كاری را شروع می كنم هدفم گرفتن جایزه نیست وحقیقتا دوست دارم بهترین كارم را انجام بدهم .
سروری نژاد درباره همكاری با مهدی طهماسبی گفت : دراین كار با مهدی طهماسبی كه كارگردان كار بود بسیار راحت بودم چون به راحتی حرف هم را می فهمیم و اگر جایی مخالفتی داشته باشیم به راحتی با هم صحبت می كنیم و به نتیجه مطلوب می رسیم و همكاری با بازیگران دیگر هم كه هر كدام در كار خود بسیار حرفه ای هستند ؛ انرژی مضاعفی را در من ایجاد كرد تا بتوانم نقشم را به خوبی ایفا كنم .
سروری نژاد در پایان گفت : این اولین جایزه جشنواره فجر من است كه در زمینه بازیگری دریافت كردم و اولین جایزه بازیگری من به عنوان بازیگر در رادیو . در زمینه كارگردانی تا به حال سه چهار جایزه دریافت كرده ام .