گیومه شنبه تا چهارشنبه 9:00 به مدت 90 دقیقه

رادیو نمایش

گيومه

بررسی آثار انیو موریكونه در برنامه گیومه

برنامه روز دوشنبه گیومه درباره موسیقی فیلم بود كه مهمانان این برنامه سعید ذهنی، علیرضا سعیدی، رضا مهدوی و حسین عطری بودند. این برنامه با توجه به درگذشت انیو موریكونه آهنگ ساز فقید ایتالیایی به بررسی آثار این هنرمند نیز پرداخت.

1399/04/23
|
10:32

برنامه گیومه روز دوشنبه درباره مویسقی فیلم با اشاره به آثار آهنگساز فقید انیو موریكونه بود.
علیرضا سعیدی كارشناس موسیقی گفت: با درگذشت آقای انیو موریكونه افراد زیادی درباره ایشان اظهار نظر كردند.
و بیشتر افراد سلبریتی در حالی كه اصلا ایشان را نمی‌شناختند صحبت‌های عجیبی درباره ایشان كردند.
ما در كشور خود اساتید بزرگی در عرصه موسیقی داریم ولی متاسفانه كسی به آن‌ها توجه نمی‌كند.
مهمان دیگر این برنامه سعید ذهنی آهنگ‌ساز تلویزیون و سینما بود. ایشان درباره موریكونه گفت: موریكونه جغذافیای محدود ندارند و متعلق به همه دنیا هستند و زمان كاری و تعداد آثارشان نشان‌دهنده بزرگی ایشان در این عرصه است.
موریكونه تاثیر بسیار زیادی روی موسیقی سینمایی در تاریخ سینما داشت.
ایشان درباره موریكونه گفت: ایشان همكلاسی سرجیو لئونه یكی از بزرگترین كارگردانان تاریخ سینما بود و ویژگی‌هایی بود ایشان را متمایز كرد.
ریتمی كه در طول فیلم ایشان در آثارشان داشت بسیار تاثیر گذار بود و كارگردان از آن‌ به عنوان یك ابزار سینمایی استفاده می‌كرد.
حسین عطری دیگر مهمان این برنامه بود كه درباره موسیقی گفت: خاصیتی كه ذات موسیقی دارد و انتزاعی بودنش بین هنرها باعث می‌شود كه گاهی موسیقی از فیلم جلو می‌زند.
موسییقی فیلم باعث می‌شود كه فیلم جذاب‌تر شود.
وقتی موسیقی را از بعضی از فیلم‌ها میگیریم باید ببینیم فیلم چه اتفاقی برای آن میفتد.
در این سال‌ها موسیقی خدمت زیادی به سینما كرده است.
متاسفانه علاوه بر موسیقی، داستان فیلم‌ها هم ایرانی نیست و به سمت داستان و موسیقی شرقی گرایش داریم.
رضا مهدوی دیگر كارشناس موسیقی مهمان برنامه گفت: ما در كشورمان از آثار موسیقی فاخر بی‌نیاز هستیم و موسیقی ایران و موسیقی مشرق زمین تفاوت زیادی دارد ولی احساسات باعث می‌شود به سمت آن موسیقی نیز برویم.
موسیقی ایرانی خود می‌تواند یك فیلم را كامل پشتیبانی كند ولی از آن استفاده‌ای كه باید شود، نمی‌شود و متاسفانه در موسیقی ایرانی در فیلم‌ها اعتماد به نفس نداریم.
جشنواره های موسیقی تابعی از شاخص‌های موسیقی است ولی متاسفانه ما نگاه‌مان به جشنواره است.
در گذشته فیلم‌های ایرانی از فیلم‌های ایرانی استفاده می‌شد، اما متاسفانه در حال حاضر این موضوع وجود ندارد و به دانشكده های موسیقی برمی‌گردد.

دسترسی سریع
گیومه